Jawatan Kosong Johor


Jawatan Kosong Di CareerMaster Sdn Bhd

Jawatan Yang Ditawarkan Assistant Supply Chain Manager


Jawatan Kosong Di CareerMaster Sdn Bhd
Jawatan Kosong Di CareerMaster Sdn Bhd
Ringkasan Tugas:

Menyelia proses pengagihan pada setiap langkah perjalanan dari sumber bahan mentah, pengurusan gudang dan penilaian pembekal, sumber bahan dan penghantaran, penyelarasan dengan operasi pengeluaran dan akhirnya memenuhi keperluan pelanggan dari segi kualiti, kualiti dan penghantaran tepat pada masanya. 

Tugasan & Tanggungjawab:
 
Aktiviti pembelian
  • Inventori perancangan saham, kawalan, penggunaan dan ramalan
  • Mentadbir dan pengesanan daripada semua pekerjaan pembelian menjana untuk semua bahan-bahan dan memastikan semua pesanan pembelian / kontrak dijana dengan betul dalam tempoh masa yang.
  • Memastikan kedai mempunyai stok yang mencukupi untuk memenuhi keperluan pengeluaran
  • Membuat pembekal pasti mempunyai stok yang mencukupi untuk memenuhi permintaan dengan mempunyai koordinasi yang berterusan dengan pembekal luar negara dan Singapura pasukan logistik untuk pengesahan dan jadual penghantaran.
  • Pemantauan paras stok dan memantau kedatangan penghantaran berdasarkan jadual penghantaran yang disahkan.
  • Bertanggungjawab untuk pemilihan pembekal, rundingan harga, penanda aras, rundingan kontrak dan memantau prestasi pembekal.
  • Memantau pangkalan data pembekal untuk memantau prestasi pembekal dalam tempoh perkhidmatan, kualiti, harga dan responsif untuk menuntut perubahan. penilaian pembekal dilakukan secara berkala.
  • Memastikan dasar-dasar pembelian dengan mematuhi semua keperluan ISO dan dasar syarikat.
  • Mengurus prestasi pembekal termasuk pembangunan KPI untuk mengesan peningkatan bajet berbanding perbelanjaan sebenar.
Pengurusan gudang
  • Mengawasi bahan mentah dan gudang baik siap dan pengurusan gudang luar.
  • Laporan tepat pada masanya stok pada setiap minggu dan memastikan stok fizikal dan sistem mesti mengikat.
  • Mengawasi pengurusan logistik yang dibalikkan dalam tempoh aktiviti semula Gunakan pembalut-untuk memastikan menepati tarikh penghantaran pelanggan.
  • Semua barang-barang dan bahan-bahan mentah mesti tepat pada masanya diterima ke dalam gudang dan sistem masing-masing mesti dikemas kini tepat pada masanya.
  • Memastikan pengemasan dan perosak kawalan yang baik untuk gudang.
  • Ketepatan inventori tepat.
  • Memastikan tempahan pengeluaran bahan-bahan yang tepat pada masanya dikeluarkan untuk menyokong pemprosesan produk.
  • Memastikan penggunaan maksimum ruang gudang kilang.
  • Memastikan pelaksanaan segera transaksi SAP bagi pergerakan saham.
  • Merancang, mengarah dan menguruskan gudang dan menyelia aktiviti kerja mereka pada setiap hari. 
Pelanggan, logistik dan pengurusan Penghantaran
  • Menguruskan pesanan pelanggan dan proses pembungkusan, pengangkutan dan perintah kembali.
  • Penjejakan Produk melalui depot untuk memastikan mereka tiba di destinasi pelanggan mengikut jadual yang dipersetujui.
  • Mentadbir dan memastikan barang-barang selesai dihantar setiap spec pelanggan dan kepuasan pelanggan mesyuarat.
  • Memastikan harga terbaik untuk kos pengangkutan barangan siap.
  • Memulakan dan berhubung dengan pelbagai jabatan untuk memastikan pengeluaran barangan siap dipadankan dengan kontrak jualan dari segi spesifikasi produk & jadual penghantaran.
  • Dapat menyelaras bersama pasukan Jualan dalaman mengikut jadual penghantaran jualan dan pembungkusan produk perubahan.
  • Pemantauan dan Pengesahan sijil kesihatan, Bill of Lading, radioaktif, Sijil Jualan, Sijil asal untuk memastikan proses sijil akan dikeluarkan tanpa kesilapan.
  • Membangunkan dasar dan prosedur untuk memastikan pematuhan ketat dengan undang-undang yang diperlukan dan peraturan-peraturan bagi industri pembuatan makanan.
  • Bekerjasama rapat dengan Jabatan R & D, pengeluaran, penyelenggaraan, pasukan jualan serta pelanggan dan Ibu Pejabat Pasukan logistik untuk memastikan proses yang lancar.
  • Menyemak dan menilai dan proses memulakan dengan pengeluaran dan RND untuk memaksimumkan kecekapan operasi untuk memenuhi pelanggan jualan permintaan dan jadual penghantaran.
  • Memastikan keselamatan, 5S, dan bekerja pemeriksaan dilakukan menurut amalan pengilangan yang baik.
Keselamatan, Kesihatan dan Alam Sekitar
  • Pastikan semua tanggungjawab dan aktiviti yang berkaitan dengan peranan ini memenuhi kesihatan yang diperlukan, keselamatan dan undang-undang alam sekitar peraturan, tanggungjawab dan tugas yang dipertanggungjawabkan.
  • Kerja sempena Pengurusan syarikat untuk memastikan kawasan ini diurus dengan baik berkenaan dengan:
    • Pengurusan risiko, pengurusan insiden, pelaporan dan pengurusan kecederaan.
    • Budaya tingkah laku yang selamat dalam semua aspek kedudukan ini dan di tempat kerja.
    • Kesihatan dan keselamatan pekerja, dan mana-mana orang lain, tidak terjejas dengan melakukan pekerjaan di tempat kerja anda.
    • Tumbuhan selamat dan peralatan dan persekitaran kerja yang selamat yang sihat.
    • Safe penggunaan, pengendalian, penyimpanan dan pengangkutan bahan produk dan bahan-bahan.
    • Latihan yang dihadiri telah diatur oleh pihak pengurusan.
    • Garis panduan memastikan OH & S dipatuhi di semua premis syarikat. 
Kelayakan:
  • Ijazah yang berkaitan atau diploma lanjutan dalam bidang Pentadbiran Perniagaan atau pengurusan rantaian bekalan atau pengurusan logistik atau pengangkutan atau mana-mana bidang yang berkaitan.
  • Sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja, sebaik-baiknya industri pembuatan makanan.
  • Mempunyai pengetahuan yang baik daripada peraturan eksport dan import.
  • Mempunyai tangan mengenai peranan dan sistem SAP, baik dalam pelbagai tugas, seronok bekerja dengan pasukan yang besar, sentiasa berhubung dengan pembelian, gudang dan logistik untuk memastikan proses yang lancar. ini termasuk
  • Pemimpin pasukan yang baik dan pengurus.
  • Kemahiran merancang dalam pengurusan material.
  • Banyak inisiatif dan boleh bekerja secara bebas.
  • Kemahiran komunikasi yang baik dari segi penulisan dan lisan, terutamanya bahasa Inggeris.
  • Perhatian kepada perincian.
  • Dapat menggunakan Excel dan sebaik-baiknya mempunyai pengalaman SAP.
  • Dapat bertenang di bawah tekanan dan membuat keputusan dengan cepat.
  • Baik dan cepat penyelesai masalah
  • Pelbagai tugas, kemahiran interpersonal yang baik dan sikap yang baik.
Tarikh Akhir:
03 May 2017

Pertanyaan untuk jawatan ini sila telifon: 
CareerMaster Sdn Bhd
607 – 3535 294

 Email: jess@careermaster.com.my


0 Komentar untuk "Jawatan Kosong Di CareerMaster Sdn Bhd"

Back To Top